UNESCO ühendkool

Jüri Gümnaasium kuulub UNESCO ühendkoolide võrgustikku ja selle raames toimus mai alguses koolis maailmahariduse päev, mille peaeesmärgiks oli õpilasteni tuua erinevaid probleemkohti ühiskonnas. Õpilaste hinnangul oli maailmahariduse päev selline päev, kus räägiti kuidas paremini teada maailmas toimuvat, mitte ainult enese ümber. Lisaks said õpilased teadmisi, kust tulevad ja kes valmistavad meie poolt igapäevaselt kasutatavaid esemeid. 

Maailmahariduse päev oli väga tore ja teistsugune päev. Saime käia erinevates töötubades, kus räägiti meile elust ja olust teistes riikides. Oli väga põnev ja tore üritus, omandasin palju uusi teadmisi. Usun, et need õpilased, kes viitsisid ja tahtsid töötubades korralikult kuulata, said midagi uut ja huvitavat kõrva taha panna või ka ise ellu rakendada. Hea oli see, et meile käisid rääkimas inimesed, kes on oma ala spetsialistid ja nad oskasid hästi oma kogemuse edasi anda. Ainus negatiivne aspekt sellel päeval oli see, et ei saanud kahjuks ise töötuba valida, need olid juba eelnevalt gruppide vahel jaotatud.

  • Esimese töötoana külastasin inimkaubanduse töötuba, ma ei arvanud ega mõistnud varem, et see on maailmas nii suur probleem. Lisaks räägiti meile ka prostitutsioonist ja orjusest.
  • Mulle meeldis töötubadest kõige rohkem islami töötuba, kus räägiti islamiusust ja islamiusuliste igapäevasest elust ning tegevusest. Õppisime hääldama ka india tähestikku. Pagulaste töötoas oli tore see, et sai iseend pagulase rolli panna ja nii ülesannet lahendada.
  • Sain rohkem teada islamist ja araabiamaadest. Lisaks nägin seda, kui halvasti koheldakse istandustes lapsi šokolaadi tootmiseks, neid röövitakse nende vanematelt.
  • Huvitav oli töötuba, kus meile rääkis Aafrika ja Ghana kultuurist tudeng nimega Seppeline.

 

10. b klassi õpilased